31.1.2007

Pirjoliisa tässä hei!

Mukavaa taas päästä mukaan lankalaihdutukseen. Olin mukana viime vuonna ensimmäistä kertaa. Ylpeänä rintaa röyhistäen mainitsen, että olin mukana ihan loppumetreille asti. Putosin pudotuskilpailusta vasta ihan toukokuun lopussa. Amerikan matka koitui kohtalokseni :)

Kovasti olen odotellut lankahamsterinkisan alkua, vaikka ehkä viime kerrasta oppineena, en ole lankoja aivan hirveän paljoa ostanut. Paitsi Tapion kaupasta. Sinne meni vajaat 150e yhdellä kertaa. Nyt olen miettinyt lankahamsterikuukaudeksi erilaisia neulomuksia ja tänään piti sitten käydä Vöyrin Käsityöliikkeessä Vaasassa vielä täydentämässä varastoja. Ensin tosin minun täytyy tehdä nuo edelliset työni valmiiksi, niistähän ei grammoja saa, mutta luvattu mikä luvattu. Tehtävä on. Viime vuonna taisin neuloa jotain 1200g helmikuussa. Tein yhden taikajakun ja siitä tulikin suurin osa grammoista. Nyt en aio sen kummemmin murehtia grammoista, en varmaan pääse mihinkään viiteen kiloon, kuten viime vuoden voittaja. Pidän ohuilla langoilla neulomisesta ja niinpä aionkin neuloa, sitä mitä huvittaa, ellei joku nyt sitten tilaa jotakin.

Lankavarastoja en ole uskaltanut laskea, olettaisin, että kymmenissä kiloissa puhutaan. Onhan niitä hamstrattukin jo tuolta 70-80- luvun taitteesta asti. Joitain lankoja olen myynyt huutonetissä ja kirpputoreilla. Mutta vaikea niistä vain on luopua :(

Minä olen nelikymppinen kolmen lapsen äiti ja yhden miehen vaimo. Tuossa ennen salaista neuleystävää laskeskelin, että olen neulonut 34 vuotta. No ei nyt siis ihan kokoajan, mutta minäpä osaan neuloa nukkuessanikin ;) vilkaiskaapa vaikka blogiini http://www.puikotellen.blogspot.com . Olen varmaan neulonut tuhannen sukkaparia (intohimoni), joitakin villapaitoja, vauvanvaatteita, pipoja, lapasia... Olen myös virkannut, ommellut, huovuttanut... Kaikkea pitää aina kokeilla mitä mieleen tulee :)

Hyvät lankahamsteritoivotukset kaikille, mukava tsempata yhdessä!

Ei kommentteja: