7.2.2011

Voihan Novita Palma!

Ai repsahdusko? Ehei, huolet pois, Kristel & kumppanit! Ei tässä olla repsahdettu yhtään mihinkään, ei ainakaan tässä hamsterikuussa. Minä vain olen käynyt hitaasti mutta varmasti läpi lankavarastojani, ja löytänyt melkoisen kasan Novita Palmaa. Tiedättehän sen ihanan pehmeän langan, joka on 100% polyamidia, ja jolle pitää, ainakin minun maailmassani, olla sidoslanka, kun sitä neuloo. No, nyt minä olen löytänyt varmasti ainakin 2 puseron verran kyseistä lankaa yhteensä, ja mietinkin nyt tässä, käyttäisinkö sen vain kylmästi kaulahuiveihin. Aloitin nimittäin jonkun aikaa sitten kaulaliinan Palmasta ja eräästä toisesta langasta, mutta Palma otti ja loppui kesken. Tiesin, että minulla on sitä lisää, mutta että näin paljon...voihan Novita Palma, etten paremmin sano! Ja miksi vain kaulahuiveihin? No, minä olen iholtani melkoisen herkkä. Myönnän, amidi ei ole akryylia. Mietin vaan, oletteko te muut neuloneet Palmaa ihan sellaisenaan, ilman mitään siinä rinnalla. Puserosta minun on turhaa hamsterikuussa edes haaveilla, mutta kaulahuiveista...mikä ettei. Mikä ettei. Yksittäisiä värejä ei nimittäin ole puserollista, mutta yhdessä eri väreistä voisi hyvinkin saada puseron. Taidan siis kuitenkin kallistua kaulahuivien suuntaan. Kerä kerrallaan vähemmäksi vain.

5 kommenttia:

Tante Maarit kirjoitti...

Itse virkkasin omista Palmoistani torkkupeiton = yhden tosi ison isoäidin-neliön. Tuli oikein miellyttävän pehmoinen :-)!

MysteryKnitter kirjoitti...

Tante-Maarit: teitkö sen pelkästään Palmasta? Minä yritän epätoivoisesti neuloa kaulahuivia. Saa nähdä, kuinka paljon se painaa, jahka se valmistuu. Minä tahdon saavuttaa puolen kilon tavoitteeni!

Tiina kirjoitti...

Mä olen neulonut pelkästään Palmasta. Neuloin joskus kirjoneuleisen pipon, jossa oli palloja. Se toinen lanka siis jotain ihan tavislankaa ja ne pallot Palmaa. Tuli aika veikee pörröpipa. :D

MariL kirjoitti...

Kyllä siitä voi ihan sellaisenaankin neuloa. Itse olen tykännyt mieluummin virkata Palmaa niihin aikoihin, kun innostuin verkkoponchoihin. Hapsuihin sai upotettua tosi paljon tuota lankaa. ;) Puseron olen neulonut Palmasta yhdistettynä Kotiväkeen, siis yhtä aikaa molemmat langat neulottuna "kaksisäikeisenä".

MysteryKnitter kirjoitti...

Thanks kommenteista!
Tiinalle: Kuulostaa hurjalta! Varmaan oli mahtavan näköinen! En yhtään epäile, etteikö siitä olisi tullut tyrmäävän upea, toisin kuin tuosta minun luomuksestani.
MariJ: Mäkin yleensä neulon kaksinkertaisena, eli siis Palmaa jonkun toisen langan rinnalla, mut sen toisen pitääkin sitten olla ohutta. En tiedä miksi, mutta sellainen tyyli minulla on.